Saturday 8 June 2013

گزارش تصویری از برگزاری روز مادر

خجستۀ تجلیل از روزمادر 
 به ابتکار انجمن فرهنگی (اتن) روز25 ماه می 2013محفل شانداری  به مناسبت روز  خجسته مادر درهوتل پلازا ناحیه کوکتلام مربوط  بریتش کلمبیا برگزار گردید .
    
در آغاز محفل فعال فرهنگی خانم شهناز "قیومی" رئیس انجمن زنان افغان- کانادا برای تغییرضمن سپاس از جوانان  انجمن فرهنگی (اتن )در رابطه ، مسایل حیات مادران را به بحث گرفته رسیدگی به مقام بلند آنرا وجیبه ما دانست.
سپس بانوی سخن سلما "فرخاری" با صدای دلنشین شعر انتخابی اش از شاعر معاصر کشور ما اسماعیل خراسانپور تحت عنوان ( مادر)  و شعر انتخابی  فعال فرهنگی همایون ایشان  از سروده های سرود پرداز با قریحه خلیل حیفی (در اعزا مادر   ) رابه خوانش گرفت  که درآن آفریده های بزرگ و ژرف مادر بیان شده بود .
:متغقبآ مهمان برنامه نجیبه احمد زی از فعالان مؤسسۀکوواب قطعه شعری انتخابی اش را به زبان پشتو و زهره اریامیان از دوستان ایرانی  نویشته  ادبی خود را بخوانش گرفتند که با کف زدنها بدرقه گردید.
در این پروگرام در حالیکه زیباترین گلواژه ای "مادر روزت مبارک" بر لبان  مجریان برنامه محترمین: شهیر وصال ، داوود ایشان و شمس صدیقی می شگفت شاخه های گل  به مادران از سبد گل که بر پشت جوانان حمل میشد اهدا گردید.
   دو طفل خورد سال برنامه آریان جان ایشان (علادین)  سمینه جان ایشان علادین که لباسهای افغانی شانرا پوشیده بودند،روز مادر را تبریک گفته با خواندن شعر انتخابی و آهنگ از سروده های جواد غازیار که به زبان انگلیسی آمیخته بودند خواندند که طرف استقبال مادران قرار گرفت.
در جریان برنامه لباسهای افغانی مربوط به اقوام مختلف افغانستان  تحت رهبری شمس صدیقی 
  
 
 و خانم  شگوفه به نمابش گداشته شد. همچنان  بلوز های که روی شان آهنگ های احمد ظاهر توسط بانو شگفه حکاکی شده بود با پخش آواز احمد ظاهر به نمایش گذاشته شد که با شور زایدالوصف  حاضرین روبرو گردید.
 
دراین محفل  از مادران و بانوان گرامی محترمان : شهناز قیومی  ، شیلا ایشان 
،لیلا اختری، شفیقه نورزی و نجیبه احمد زی  که در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی افغانها در بریتش کلمبیا  سهم فعال داشتند با اهدای تحایف از طرف انجمن فرهنگی (اتن) قدر دانی شد.
محفل با اجرای کنسرت توسط هنر مند پر آوازه تیمور شاه نوری که از شهر ترانتو دعوت گردیده بود در اوج سرور و شادمانی در نیمه های شب پایان یافت.
یک منبع مسؤول گفت: درین محفل 350تن مهمانان از انجمن های افغانی ،ایرانی ،هندی و مهمانان ویزه از شهر سادل امریکا اشتراک نموده بودند.
گزارشگر :ایمان
 
گزارش تصوی روز گرامی داشت مادر که به ابتکار جوانان انجمن فرهنگی (اتن)در برتیش کلمبیا کانادا بر گزار یافته بود )

فعالین انجمن فرهنگی اتن در بخش هنر موسیقی


فعالین انجمن فرهنگی اتن
 
آقای داوود ایشان در حال اهدای گل به مادران مهمان در برنامه
 
هنر مندان در حال اجرای کنسرت در مراسم روز مادر
 
مجری برنامه در حالیکه سبد گل به پشت دارد نزد مادرن رفته با گفت مادر روزت مبارک شاخه های گل تحفه می نماید
 
اطفال با خواند شعرن و ترانه روز مادر را مبارک میگویند
 
مجریان برنامه روز خجسته مادر
اواز خوان با کف زدن های ممتد بدرقه میشوند
 
نمایش لباس با اجرای رقص وطنی شادی بیشتر به مادران بخشید
 
 


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home