Sunday 9 September 2012

دیدار دو ستاره ی هنری افغانی برشکی احمد و مژده جمالزاده

 
Erika crushing it in Bamiyan ….  
Making headlines in the best way positively possible ! !
 
 
دیدار دو ستاره ی هنری افغانی برشکی احمد و مژده جمالزاده با  اسکتبازان ونکوور کانادا که بازی ورزشی اسکیت را به اطفال افغانستان انتقال داده اند
به اشتراک دو هنر پیشه  جوان افغانستان  SKATEISTAN CANADAانجمن استبازان ا
محترمان مژده جمالزاده هنرمند پر آوازه افغانستان و خانم برشکی احمد ژورنالست و فلمسار مستعد کشور ما  محفل باشکوهی را به اشتراک اسکیتبازان شهر ونکوور کانادا روز ششم سپتمبر به منظور  کمک به اطفال    برگزار کردند.Skateboard Shop 2337 Main Street , Vancouver Kافغانستان به ادرس :
 
    مسؤلین انجمن اسکیتستان کانادا در رابطه به فعالیتهای اعضأی انجمن شان  RYAN and MICHELLE
با نمایش فلم های مستند از جریان اموزش بازی اسکیت به اطفال افغانستان توضیحات داده توجه حاضرین را به مقصد کمک به اطفال افغانستان با بازی ورزشی اسکیت معطوف داشتند.
خانم راین مسؤل این انجمن که در افغانستان سفر های داشته  و این بازی ذوقی ورزشی را به اطفال آموخته است گفت:این انجمن به منظور انتقال بازی ورزشی اسکیت برای اطفال افغانستان تأسیس شده است .ما در نقاط مختلف افغانستان سفر کرده به اطفال افغانستان بازی ورزشی اسکیت را آموختاندیم تا جوانان بیشتر به ورزش رو بیاورند. در شهر کابل مکتب زیبائی اسکیت را ایجاد کردیم که  اطفال افغانستان مصروف آموزش این بازی استند.
سپس اقای مایکل صحبت نموده گفت: به کمک  اداره خیریهء سفارت کانادا در کابل کتاب مصور بنام (اسکیتستان)از حیات اسکیتبازان اطفال و نوجوان که مصروف اسکیتبازی اند بچاپ رسانیده قیمت فی جلد آنرا 38 دالر به فروش گذاشتیم و مبلغ که از فروش این کتاب جمع میشود به اطفال مکاتب افغانستان کمک می نمایم.  
این برنامه ی خیریه ودوستی که به ابتکار و استعانت  انجمن اسکیتینگ برگزار شده بود، قسمت های از گذارشات فعالیتهای فرهنگی خانم مژده جمالزاده به نمایش گذاشته شد. مژده  جمالزاده هنرمند پرآوازه کشور  ضمن ابراز صمیمیت بی شایبه  بخاطر کمک به اطفال رنجدیده افغانستان از آنها قدردانی نمود. مژده جمالزاده در رابطه به اینکه مدت بیشتر از دوسال  به افغانستان وطن نازنین اش غرض اجرای وظایف فرهنگی وهنری رفته بود خاطرات دلچسپ اش را باز گو نموده و هر گونه همکاری راه در کار های بعدی انجمن اسکیتبنگ  وعده داد.
متعاقبا  قسمت های از فلمهایی "برقع " و "اعاده حقون زنان افغانستان"از محصول کار های هنری خانم یرشکی احمد به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال گرم  قرار گرفته با کف زدنهای ممتد  از طرف حاضرین بدرقه گردید.
 در  فلم مستند "برقع " استعمال آن مخالف حیثیت انسانی بیان شده و در فلم "اعاده حقوق زنان افغانستان"همه را در  راۀ اعاده حقوق قانونی خود، دعوت نموده است.
خانم برشکی ژورنالست وفلمساز مستعد کشورما است که در کانادا ,و نیویارک اموزش کار مسلکی خود را آموخته ودر خدمت سینمای کشور ما افغانستان عزیز قرار دارد.
خانم برشکی احمد  ضمن قدردانی از خدامات شایسته و دلسوزانه انجن اسکیتبنک با تالم و تاسف با یاد اوری از تهدید که از طرف دشمنان نابکار هنر و فرهنک در برابر زنان و دختران که در بیرون از خانه بخصوص در فلم و تلویزون ها کار می کنند،  از قتل هنر مند همکارش  بنام بنفشه که در  شهر کابل به قتل رسیده است خبر داده افزود: سحر پرنیان به نام عایشه جمالزاده که در نقش ژورنالست  در سریال هنری (بین من و تو )نقش بازی نموده بود اکنون بخاطر تهدید های امنیتی به جانش، در مکان نامعلومی پنهان شده است.
قابل یاد آوریست فلم مستند خانم برشکی تحت عنوان "اعاده حقوق زنان افغانستان"  در جشنوارهای مختلف در سراسری کانادا به نمایش گذاشته شده و در Marda Justice Loop Festival. راه پیدا کرده چه این جشنواره بالاخص برای دفاع از قانون و زشت نشاندادن بد رفتاریها در جهان بود.  "اعاده حقوق زنان افغانستان" یک فلم تربیوی برای تلویزیونها است که از طریق کمپنیهای بنامهای ذیل.
Moving Images in Vancouver و TPI
به سراسر جهان برای نمایش در تلویزیونها توزیع گردیده است . اما بنا بر مسلط بودن زن ستیزی متأسفانه هنوزهم که بیش از سه سال از تکمیل فلم ګذشته در تلویزیونهای افغانستان برای نمایش راه پیدا نکرده است.
مژده جمالزاده و برشکی احمد به سوالات حاضرین جواب دادند.
درین محفل دوستانه عده ی از جوانان پسر و دختر ابراز آمادگی خدمت داوطبانه به خاطر آموزش اسکیت به هر نقطه از افغانسنان شدند.
دختر جوان خوش تیپ که خود را KASSYمعرفی نمود در جواب سوال : شما نمی ترسید به سر زمین جنگ بمقصد آموختاندن اسکیت بروید؟گفت:من جوان استم علاقه به بازی اسکیت دارم من مطمیین استم که جوانان افغان هم علاقه به آموزش این بازی میگیرند.من مطابق آنها لباس می پوشم به فرهنگ آنها  احترام میگذارم و بخاطر آموختاند این هنر از مرگ حراس ندارم.
امان معاشر،خبرنگار آزاد
 
http://www.skateistan.ca/
 
http://www.youtube.com/watch?v=hBhyqxwHWhE&playnext=1&list=PLBC5B203457CC38BF


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home